fbpx

Mała chemia

Uczniowie klasy 2b mieli okazję wziąć udział w interesującym doświadczeniu dotyczącym zjawiska krystalizacji soli. Na początku, nauczyciel omówił z uczniami, czym jest krystalizacja i jakie czynniki wpływają na jej przebieg.

Praca była etapowa, a uczniowie mieli za zadanie samodzielnie przeprowadzić eksperyment i zobaczyć, jak kolorowy roztwór soli krystalizuje się w słoiczkach. Na kolejnych lekcjach, uczniowie obserwowali, jak roztwór zmienia się w bryłki soli, a nauczyciel omawiał z nimi kolejne etapy krystalizacji. Dzięki temu, uczniowie poznali nie tylko sam proces krystalizacji, ale również zrozumieli, jakie czynniki na nią wpływają.

Po przeprowadzeniu eksperymentu, uczniowie mieli okazję opisać swoje doświadczenia w zeszytach. Była to doskonała okazja, aby rozwijać swoje umiejętności obserwacji, notowania oraz tworzenia prostych raportów.

Tego typu zajęcia pozwoliły uczniom na poznanie nowych zjawisk związanych z nauką, rozwijanie umiejętności manualnych oraz rozwijanie kreatywności. Takie praktyczne podejście do nauki stanowi cenny wkład w edukację uczniów i pozwala na bardziej przystępne i zrozumiałe przekazywanie wiedzy.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *