fbpx

W teatrze

W tym tygodniu dzieci z koła teatralnego miały niezwykłą okazję odwiedzić Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie i obejrzeć spektakl pt. “Kazuko”. Była to dla nich wyjątkowa okazja, ponieważ zazwyczaj uczestniczą w zajęciach teatralnych w swojej szkole, a wizyta w profesjonalnym teatrze była dla nich nie lada atrakcją.

Po przedstawieniu “Kazuko” mali aktorzy mieli przyjemność zwiedzić teatr od kulis. Mogli zobaczyć, jak wygląda scenografia, kostiumy i rekwizyty, a także porozmawiać z aktorami i technikami teatralnymi. Była to dla nich wspaniała lekcja wiedzy o teatrze i pracy, która odbywa się za kulisami.

Dzieci były zachwycone wizytą w teatrze i spektaklem “Kazuko”. Nie tylko zyskały nowe doświadczenia i wiedzę, ale także poczuły się jak prawdziwi aktorzy, którzy mają szansę zobaczyć swoich kolegów z branży w akcji. Bez wątpienia ta wizyta na długo zostanie w ich pamięci i może nawet zachęci ich do dalszego rozwijania swoich umiejętności teatralnych.

Światowy dzień ziemi

Z okazji Światowego Dnia Ziemi klasa 2a postanowiła wziąć udział w akcji ekologicznej i wykonać własne eko koszulki. Była to dla dzieci wspaniała okazja do zaprezentowania swojego zaangażowania w ochronę środowiska oraz wykorzystania swojej kreatywności.

Aby stworzyć eko koszulki, uczniowie wykorzystali białe koszulki z bawełny oraz farby wodne, które nie szkodzą środowisku. Zamiast pędzla, do malowania koszulek dzieci wykorzystały swoje dłonie, aby stworzyć unikalne wzory na koszulkach. Malowali na nich rękami drzewa, liście, kwiaty i inne elementy natury, aby zwrócić uwagę na potrzebę ochrony środowiska i przyrody.

Efektem pracy uczniów były piękne i oryginalne koszulki, które były nie tylko wyrazem zaangażowania w ochronę środowiska, ale również wyjątkową pamiątką z tej okazji. Dzieci były bardzo dumne ze swoich osiągnięć i chętnie pokazywały swoje eko koszulki rodzicom i innym osobom.

Działania takie, jak wykonywanie eko koszulek, to doskonały sposób na promowanie ekologicznego stylu życia oraz rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci. Dzięki takim działaniom dzieci mogą połączyć edukację z zabawą i jednocześnie uczestniczyć w ważnych inicjatywach na rzecz ochrony środowiska.

Pływać każdy może

Uczniowie mieli ostatnio okazję wybrać się na wycieczkę do Parku Wodnego w Koszalinie i spędzić czas na basenie. Była to dla nich wspaniała okazja, aby zrelaksować się po intensywnym okresie nauki i po prostu świetnie się bawić.

W Parku Wodnym uczniowie mieli do wyboru wiele różnych atrakcji, takich jak zjeżdżalnie, wodospady, sztuczna rzeka czy brodzik dla najmłodszych. Wszystkie te atrakcje cieszyły się dużym zainteresowaniem, a dzieci korzystały z nich z wielką radością i entuzjazmem.

Podczas wycieczki opiekunowie zwracali uwagę na bezpieczeństwo uczniów, ale jednocześnie dawali im swobodę w korzystaniu z basenów i atrakcji. Dzięki temu dzieci czuły się swobodnie i mogły cieszyć się w pełni wodnymi atrakcjami.

Pokaz mody

Uczniowie z klasy 2b mieli okazję zaprezentować swoje kreatywne umiejętności w zakresie tworzenia stylizacji modowych. W ramach lekcji dzieci zaprezentowały je na scenie podczas pokazu mody.

Wszyscy uczniowie byli bardzo podekscytowani przedstawieniem. Dziewczynki wykazały się wyjątkową kreatywnością, tworząc stylowe zestawy ubrań, które łączyły w sobie różne kolory, wzory i materiały. Chłopcy również zaprezentowali swoje umiejętności, prezentując ciekawe i oryginalne stylizacje.

Pokaz mody pod tytułem “What are you wearing today?” okazał się ogromnym sukcesem. Uczniowie świetnie się bawili, prezentując swoje stroje przed publicznością. Było to wspaniałe doświadczenie, które pozwoliło dzieciom rozwijać swoją kreatywność i umiejętności interpersonalne.

Międzynarodowy Dzień Teatru

27 marca obchodzony był Międzynarodowy Dzień Teatru, a z tej okazji uczniowie klas 1a i 1b zostali zaproszeni do Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie. Tam mieli okazję obejrzeć spektakl pt. “Pippi Pończoszanka”.

Dzieci były bardzo podekscytowane przed wizytą w teatrze. Wielu z nich miało pierwszy raz okazję zobaczyć przedstawienie na żywo. Spektakl okazał się świetnym wyborem dla najmłodszych widzów, a historia o dzielnej Pippi Pończoszance zachwyciła zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Wizyta w teatrze była nie tylko wspaniałą okazją do zabawy i rozrywki, ale również edukacyjnym doświadczeniem. Dzieci miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat sztuki teatralnej i poznać jej tajniki.

Dzień marchewki

Z okazji dzisiejszego Dnia Marchewki w klasie 1a było pracowicie. 😊 Ćwiczyliśmy umiejetność pracy w grupie i to właśnie w grupach przygotowywaliśmy dania z marchewki. Jednak najpierw potrzebny był nam przepis – wspólnymi siłami stworzyliśmy kartki niczym z najlepszej książki kucharskiej. 😊 Następnie przenieśliśmy się do kuchni, gdzie mogliśmy odkrywać, jakie możliwości daje nam marchewka. Tym sposobem stworzyliśmy 4 wspaniałe dania, które z uśmiechem na twarzy zjedliśmy. Przekonaliśmy się, że nie taka marchewka straszna, jak niektórzy ją malują i można z niej przygotować pyszne i zdrowe potrawy. 🥕🥕

Bijemy rekord

Krótka fotorelacja z naszej dzisiejszej próby bicia rekordu na najdłuższą ścieżkę sensoryczną w Polsce. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności szkolnej udało nam się stworzyć tor składający się z 300 elementów i mierzący 123,65 m długości. Do stworzenia kafelków użyto ponad 100 różnych materiałów, wśród których znalazły się: szyszki, płyty CD, ryż, nakrętki, gąbki, czy klocki lego. Pozostało nam tylko czekać na oficjalne potwierdzenie wyników

“Nigdy nic nie wiadomo i wszystko jest możliwe”

Uczniowie z klasy 2a właśnie omawiają lekturę “Karolcia” autorstwa Marii Kruger. Książka ta jest jednym z najbardziej popularnych tytułów wśród dzieci i młodzieży, a także jedną z ulubionych pozycji na polskiej scenie literackiej.

Podczas zajęć uczniowie dyskutują na temat postaci i wątków poruszanych w książce. Dzięki temu mają okazję poznać różne punkty widzenia i poglądy na temat bohaterów i sytuacji, w jakie się znajdują. Uczestnictwo w takich dyskusjach rozwija umiejętności krytycznego myślenia oraz umiejętności werbalne.

Omawianie “Karolci” to także świetna okazja do rozwijania wyobraźni i kreatywności uczniów. Dzieci rysują i malują swoje interpretacje postaci oraz scen z książki. Takie działania pozwalają im lepiej zrozumieć treść lektury oraz wyrazić swoje własne opinie i uczucia.

Wszystkie te zajęcia i dyskusje prowadzone są w sposób przyjazny dla dzieci, co sprawia, że lekcje są nie tylko edukacyjne, ale także przyjemne. Uczniowie z klasy 2a z pewnością będą mieli wiele pozytywnych wspomnień związanych z lekturą “Karolci”.

Zapraszamy do oglądania ilustrowanego planu wydarzeń, który znajduje się w galerii klasy 2b.

Serca, żyły i tętnice – ich budowa nie jest dla nas tajemnicą

Uczniowie z klasy 7 z pasją uczestniczą w lekcjach biologii, które dają im szansę zgłębiać tajniki anatomii człowieka. Ostatnio, aby lepiej zrozumieć budowę narządów wewnętrznych, uczniowie zostali poproszeni o wykonanie prac plastycznych przedstawiających poszczególne organy człowieka.

Dzieci w grupach zaprojektowały i wykonali model narządu, który następnie został zaprezentowany na lekcji. Prace były bardzo pomysłowe i zróżnicowane – od modeli wycinanych z papieru, po trójwymiarowe modele wykonane z różnych materiałów.

W czasie prezentacji prac, uczniowie wyjaśniali, jakie są funkcje danego narządu i jakie są jego relacje z innymi częściami ciała. To ćwiczenie pozwoliło uczniom na głębsze zrozumienie tematu i ułatwiło zapamiętywanie informacji o poszczególnych narządach.

Tego typu działania nie tylko zwiększają wiedzę uczniów, ale również rozwijają ich zdolności manualne i artystyczne. Poprzez tworzenie modeli organów, uczniowie są w stanie zobaczyć, jak wyglądają one w rzeczywistości i jakie są ich funkcje. Dzięki temu mają one większe zrozumienie złożonej budowy ciała człowieka i procesów zachodzących w nim.