fbpx

Międzynarodowy Dzień Teatru

27 marca obchodzony był Międzynarodowy Dzień Teatru, a z tej okazji uczniowie klas 1a i 1b zostali zaproszeni do Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie. Tam mieli okazję obejrzeć spektakl pt. “Pippi Pończoszanka”.

Dzieci były bardzo podekscytowane przed wizytą w teatrze. Wielu z nich miało pierwszy raz okazję zobaczyć przedstawienie na żywo. Spektakl okazał się świetnym wyborem dla najmłodszych widzów, a historia o dzielnej Pippi Pończoszance zachwyciła zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Wizyta w teatrze była nie tylko wspaniałą okazją do zabawy i rozrywki, ale również edukacyjnym doświadczeniem. Dzieci miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat sztuki teatralnej i poznać jej tajniki.

Międzynarodowy Dzień Teatru Read More »

Dzień marchewki

Z okazji dzisiejszego Dnia Marchewki w klasie 1a było pracowicie. 😊 Ćwiczyliśmy umiejetność pracy w grupie i to właśnie w grupach przygotowywaliśmy dania z marchewki. Jednak najpierw potrzebny był nam przepis – wspólnymi siłami stworzyliśmy kartki niczym z najlepszej książki kucharskiej. 😊 Następnie przenieśliśmy się do kuchni, gdzie mogliśmy odkrywać, jakie możliwości daje nam marchewka. Tym sposobem stworzyliśmy 4 wspaniałe dania, które z uśmiechem na twarzy zjedliśmy. Przekonaliśmy się, że nie taka marchewka straszna, jak niektórzy ją malują i można z niej przygotować pyszne i zdrowe potrawy. 🥕🥕

Dzień marchewki Read More »

Bijemy rekord

Krótka fotorelacja z naszej dzisiejszej próby bicia rekordu na najdłuższą ścieżkę sensoryczną w Polsce. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności szkolnej udało nam się stworzyć tor składający się z 300 elementów i mierzący 123,65 m długości. Do stworzenia kafelków użyto ponad 100 różnych materiałów, wśród których znalazły się: szyszki, płyty CD, ryż, nakrętki, gąbki, czy klocki lego. Pozostało nam tylko czekać na oficjalne potwierdzenie wyników

Bijemy rekord Read More »

“Nigdy nic nie wiadomo i wszystko jest możliwe”

Uczniowie z klasy 2a właśnie omawiają lekturę “Karolcia” autorstwa Marii Kruger. Książka ta jest jednym z najbardziej popularnych tytułów wśród dzieci i młodzieży, a także jedną z ulubionych pozycji na polskiej scenie literackiej.

Podczas zajęć uczniowie dyskutują na temat postaci i wątków poruszanych w książce. Dzięki temu mają okazję poznać różne punkty widzenia i poglądy na temat bohaterów i sytuacji, w jakie się znajdują. Uczestnictwo w takich dyskusjach rozwija umiejętności krytycznego myślenia oraz umiejętności werbalne.

Omawianie “Karolci” to także świetna okazja do rozwijania wyobraźni i kreatywności uczniów. Dzieci rysują i malują swoje interpretacje postaci oraz scen z książki. Takie działania pozwalają im lepiej zrozumieć treść lektury oraz wyrazić swoje własne opinie i uczucia.

Wszystkie te zajęcia i dyskusje prowadzone są w sposób przyjazny dla dzieci, co sprawia, że lekcje są nie tylko edukacyjne, ale także przyjemne. Uczniowie z klasy 2a z pewnością będą mieli wiele pozytywnych wspomnień związanych z lekturą “Karolci”.

Zapraszamy do oglądania ilustrowanego planu wydarzeń, który znajduje się w galerii klasy 2b.

“Nigdy nic nie wiadomo i wszystko jest możliwe” Read More »

Serca, żyły i tętnice – ich budowa nie jest dla nas tajemnicą

Uczniowie z klasy 7 z pasją uczestniczą w lekcjach biologii, które dają im szansę zgłębiać tajniki anatomii człowieka. Ostatnio, aby lepiej zrozumieć budowę narządów wewnętrznych, uczniowie zostali poproszeni o wykonanie prac plastycznych przedstawiających poszczególne organy człowieka.

Dzieci w grupach zaprojektowały i wykonali model narządu, który następnie został zaprezentowany na lekcji. Prace były bardzo pomysłowe i zróżnicowane – od modeli wycinanych z papieru, po trójwymiarowe modele wykonane z różnych materiałów.

W czasie prezentacji prac, uczniowie wyjaśniali, jakie są funkcje danego narządu i jakie są jego relacje z innymi częściami ciała. To ćwiczenie pozwoliło uczniom na głębsze zrozumienie tematu i ułatwiło zapamiętywanie informacji o poszczególnych narządach.

Tego typu działania nie tylko zwiększają wiedzę uczniów, ale również rozwijają ich zdolności manualne i artystyczne. Poprzez tworzenie modeli organów, uczniowie są w stanie zobaczyć, jak wyglądają one w rzeczywistości i jakie są ich funkcje. Dzięki temu mają one większe zrozumienie złożonej budowy ciała człowieka i procesów zachodzących w nim.

Serca, żyły i tętnice – ich budowa nie jest dla nas tajemnicą Read More »

Magiczne drzewo

Klasa piąta z ogromnym zapałem zabrała się do omawiania lektury “Magiczne drzewo. Czerwone Krzesło”. Uczniowie byli bardzo zainteresowani historią i bohaterami książki, co skłoniło nauczyciela do zorganizowania zajęć praktycznych.

Zadaniem dzieci było inscenizowanie fragmentów książki. Jednym z ciekawszych zadań było odwzorowanie jednej z sytuacji z książki, w której bohaterowie chcąc napić się mleka wyczarowali krowę. W sali już czekała gotowa mechaniczna krowa, którą dzieci musiały wydoić.

Dzięki takim zajęciom uczniowie mieli okazję nie tylko bliżej poznać historię i bohaterów lektury, ale również rozwijali swoje zdolności artystyczne i aktorskie. Takie praktyczne podejście do nauki jest bardzo pożyteczne, ponieważ pozwala uczniom lepiej zrozumieć treści omawianych lektur oraz rozwija ich kreatywność i umiejętności pracy w grupie.

Magiczne drzewo Read More »

Detektyw Pozytywka

Przenieście się z nami w świat zagadek „Detektywa Pozytywki”. 🔎🕵️‍♂️ Prace wykonane przez uczniów klasy 1b naprawdę zachwycają! Podziwiać je można na korytarzu szkolnym. Zapraszamy ! 🎉

Detektyw Pozytywka Read More »

Mała chemia

Uczniowie klasy 2b mieli okazję wziąć udział w interesującym doświadczeniu dotyczącym zjawiska krystalizacji soli. Na początku, nauczyciel omówił z uczniami, czym jest krystalizacja i jakie czynniki wpływają na jej przebieg.

Praca była etapowa, a uczniowie mieli za zadanie samodzielnie przeprowadzić eksperyment i zobaczyć, jak kolorowy roztwór soli krystalizuje się w słoiczkach. Na kolejnych lekcjach, uczniowie obserwowali, jak roztwór zmienia się w bryłki soli, a nauczyciel omawiał z nimi kolejne etapy krystalizacji. Dzięki temu, uczniowie poznali nie tylko sam proces krystalizacji, ale również zrozumieli, jakie czynniki na nią wpływają.

Po przeprowadzeniu eksperymentu, uczniowie mieli okazję opisać swoje doświadczenia w zeszytach. Była to doskonała okazja, aby rozwijać swoje umiejętności obserwacji, notowania oraz tworzenia prostych raportów.

Tego typu zajęcia pozwoliły uczniom na poznanie nowych zjawisk związanych z nauką, rozwijanie umiejętności manualnych oraz rozwijanie kreatywności. Takie praktyczne podejście do nauki stanowi cenny wkład w edukację uczniów i pozwala na bardziej przystępne i zrozumiałe przekazywanie wiedzy.

Mała chemia Read More »

Powitanie wiosny

Dawno dawno temu, za górami za lasami… No może nie tak dawno, bo 24 marca w naszej szkole witaliśmy wiosnę w iście bajkowym klimacie. 🎉 Był to wspaniale spędzony czas, każda klasa przebrała się za postaci ze znanych i ukochanych przez nas bajek. Z ogromnym zaangażowaniem uczniowie przygotowali występy, aby zaprezentować się w całej okazałości. Zwieńczeniem imprezy była świetna zabawa – odrobina tańców i słodyczy w postaci gofrów i lodów z Pracownia Lodów .

Powitanie wiosny Read More »